IN MEMORIAM

FRANS VAN LUIJK

Vorige week hebben wij afscheid genomen van ons Ere-lid Frans van Luijk.

In de jaren '50 en '60 was Frans voetballer in Niftrik. Stond opgesteld als spits en hielp met zijn doelpunten Niftrik aan o.a. het kampioenschap in 1960. Niet veel later ging Frans studeren en stond het voetballen op een lager pitje. Het toenmalige bestuur maakte Frans Ere-lid, een titel die Frans op het laatst met veel eer droeg. Hij was trots op V.V. Niftrik. Toen Niftrik in 2016 weer eens een kampioenschap kon vieren, was Frans erbij! Ook bij het 75-jarig jubileum was Frans het hele weekend van de partij.

Frans stond zoals gezegd in de spits, maakte misschien wel 100 doelpunten maar noemenswaardig is ook de wedstrijd ten Roda'28 uit Winsen. De wedstrijd was al ten einde maar op aandringen van de tegenstanden besloot de scheidsrechter alsnog een strafschop toe te kennen aan Roda. De keeper van Niftrik was al op de fiets naar huis vertrokken, Frans nam de taak van keeper  op zich en keerde de strafschop, zodat Niftrik toch nog met een 5-6 overwinning huiswaarts ging.

Wij wensen zijn gezin en familie veel sterkte toe in de aankomende tijd en periode.